Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Marketing muzeí a kulturního dědictví: Židovské muzeum v Praze v 21.století
Mašková, Martina ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Marketing muzeí a kulturního dědictví: Židovské muzeum v Praze v 21. století" seznamuje čtenáře s marketingovými a art marketingovými aktivitami Židovského muzea v Praze v 21. století. Cílem práce je posoudit současnou art marketingovou komunikaci muzea pomocí odborné literatury a případně nabídnout vhodná doporučení. Práce provází historií Židovského muzea v Praze od jeho založení v roce 1906 přes první a druhou světovou válku, komunismus až po privatizaci. V další části představuje marketingové a komerční aktivity muzea mezi lety 2001 a 2016. Třetí kapitola se zabývá pojmem art marketing a jeho hlavními principy a funkcemi ve světě muzejního dědictví. Teoretická koncepce art marketingu je poté porovnána s praxí. Nedostatky jsou shrnuty v poslední části a k nim je nabídnuto doporučení. Provedený výzkum zjistil, že pouze Galerie Roberta Guttmanna (otevřená v roce 2001) a Maiselova synagoga (rekonstruovaná 2014-2015) nabízí vše, co by správné muzeum 21. století mělo nabízet: informační panely, IT zařízení, dostatek míst k sezení, vhodné osvětlení a přiměřeně vysoké vitríny. Díky Koncepci nových stálých expozic Židovského muzea v Praze by v budoucnu měly projít rekonstrukcí i ostatní budovy. Ovšem hlavním zjištěním práce je, že zaměstnanci bývají velmi často propouštěni z malicherných a...
Možnosti didaktického využití Židovského muzea v Praze pro výuku v rámci občanského a společenskovědního základu RVP G
Lindová, Jitka ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi výuky tématu z občanského a společenskovědního základu s využitím aktivit a činnosti Židovského muzea v Praze. Teoretická část práce pojednává o třech různých pohledech na muzeum jako instituci a je souborem muzeologických, pedagogických a muzejně- pedagogických poznatků. Dále tato část popisuje vztah muzea a školy, a také muzea a společnosti. Obsahuje rovněž charakteristiku aktivit Židovského muzea a jeho historie. Poslední pasáž teoretické části tvoří představení projektové výuky jako formy vyučování. Praktická část zahrnuje výukový projekt pro studenty gymnázia s tématem lidská práva. Teoretická část práce vychází ze studia odborné literatury, praktická část se odvíjí od Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. KLÍČOVÁ SLOVA Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, muzejní pedagogika, projektová výuka, Židovské muzeum v Praze, lidská práva.
Analýza služeb pro návštěvníky a badatele Židovského muzea v Praze
Mikýsková, Lucie ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Večeřová, Petra (oponent)
Bakalářská práce pojednává o službách, které veřejnosti i badatelům nabízí a poskytuje Židovské muzeum v Praze. Součástí úvodu je definice muzea jako kulturní a informační instituce a také stručná historie židovství na našem území. Práce je rozdělena na dvě části, na všeobecný popis Židovského muzea v Praze, jeho významu, historie, výstavních prostor, odborných a kulturně- vzdělávacích aktivit. Ve druhé části následuje podrobný popis vybraných projektů, oddělení či úseků, které autorka zvolila pro jejich zajímavost a informační povahu poskytovaných služeb. Tato část je podpořena rozhovory s odborníky, kteří byli osloveni písemnou formou. [Autorský abstrakt]

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.